23/03/11

Lång dag idag, från 8.15 till 16.05, inte så roligt. Trevligt nog fick vi veta att vi inte har någon franska nästa vecka, vilket innebär fler sovmorgnar. Mådde illa och kände mig febrig sista lektionen, vilket jag även gör nu. Tänkte träna både styrka och kondition idag, men dels på grund av mitt mående och att tiden flög iväg så blev det inte av. Jag har i alla fall hunnit plugga en hel del biologi idag, vilket jag verkligen behövde. Förutom att äta och rita är det i princip det enda jag har gjort. Blir irriterad på biologiboken för den är fylld med självklart och onödigt svammel, för att inte verka vara en bitter människa kan jag tilläga att jag är lättirriterad när jag mår dåligt.

 

"Vi människor är mer lika schimpanser än igelkottar. Det talar för oss att den föregångsart vi delar med schimpansen ligger närmare i tiden, än den vi delar med igelkottarna."

 

"Det betyder att en art dör ut. Det leder förstås till färre antal arter."

 

Jag har inte direkt något intressant att dela med mig av när det enda jag gör är att gå i skolan och att plugga, men förhoppningsvis blir det en förändring inom den närmsta tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0