EN PER DAG

Har strukit kläder, tränat styrkeprogrammet, sett sista avsnittet av Solsidan, ätit hembakad pizza, pluggat lite mer och nu är dags för att sova. Har för en gångs skull lagt fram kläder och packat väskan för morgondagen, ska ju gå lite smidigare på morgonen då. Jag kanske borde göra det till en vana.

 

Ni minns när man var liten och fick små söta skrivböcker och ritböcker varje födelsedag? Jag fick i alla fall en hel del men använde aldrig någon, men hur som helst så bestämde jag mig idag för att ta fram en för att göra som denna tjej gör, nämligen rita en teckning varje dag. Ritade hela tiden när jag var liten men slutade sen helt med det, vilket jag tycker är lite tråkigt. Jag får använda vilken penna jag vill, bläck eller blyerts spelar ingen roll, men om jag använder blyerts får jag inte sudda, i alla fall inte nu från början. Teckningarna kommer dock troligen aldrig skådas av någon än mig, fast man ska ju aldrig säga aldrig. Det viktiga är inte att det blir bra, det viktiga är att det blir något. Har såklart gjort dagens teckning, vore ju dåligt att fuska första dagen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0